Rindu 
                                                            
Malam yang sepi...Tanpa sesiapa disisi ku, aku mencari tempat yang sunyi untuk aku mencari ketenangan..Aku duduk jauh di sudut kamar..Tersentap ! 
menung , sayu , lalu sebak ....
Teramat RINDU kan nya . Jauh sungguh dari pandanganku, ingin aku peluk mu sekarang . ingin ku lari pergi ke sane. Ingin ku cium tangan mu . Ingin ku pegang tangan mu yang lembut. Sentap! lalu sebak . Titisan air mata lalu mencecah pipiku. Ku lapkan dengan jari kecil ku. 
Menung....
teringat.....
mama : kalong,jom teman mama pegi pasar.
aku : ok ma..
tetibe aku senyum..sebab aku pegi pasar pagi tu aku tak mandi.hehe..hummm..terbayang-bayang wajah nya. Fikiran ku melayang. Teringat saat-saat kecil ku. Engkaulah segalanya yang melayan karenah ku. Kenakalan ku,kedegilan ku . Sebak ! air mata ku lalu turun dengan laju. Aku lapkan dengan tangan. 
Menung..... 
teringat...
mama : kalong,bile nak belaja masak nie..dah besar tau.
aku : ala ma,lambat lagi..
teramat sebak hatiku...
Setiap deras degupan jantungku, Engkau mampu merasanya ketika aku sedih , gembira , gelisah .Nalurimu bagaikan sebati dalam diriku..Ketika aku sedih,Kaulah ubat kepada duka laraku , menceriakan dan menghakis perasaan ku yang luntur..Ketika aku gembira , Engkau juga turut berkongsi , kegembiraan yang menyinari saat aku hidup di muka bumi ini sebagai manusia...
sebak....
Siapalah aku tanpa dirimu
Walaupun kau sering memarahiku
Daku tidak pernah kecewa
Kata-katamu bak mutiara
Kerana ku tahu disebalik kekatamu itu
Terselindung secebis kasih seorang Ibu terhadap anaknya...
ku pasti setiap nasihat itu adalah untuk
kebaikan diriku...
Mengajarku erti sebuah kehidupan  

Air mataku turun dengan deras....
tak dapat aku menahannya..teramat lemah diriku ini..Aku tarik nafas perlahan-lahan lalu aku rebah di atas katil..Ku tutup kan muka dengan bantal peluk ku..Tersendu-sendu tanpa sesiapa yang tahu...
Mama...
Aku tahu kasih sayang yang kucurahkan
tak setanding kasih sayang ibu kepada anaknya
Namun, terimalah keikhlasanku
untuk menyayangi insan yang mulia ini.
  
maaf , sampai sini saje aku dapat luahkan,
sebab aku tak dapat tahan sebak aku..
Mama , kalong nak balik shah alam..
nak peluk mama..kalong rindu mama. :(

No comments:

Post a Comment