TONER ADALAH PERKARA ASAS YANG PENTING

Toner / penyegar

Ramai yang mengabaikan perkara yang penting dalam penjagaan harian kita. Ramai orang mencuci muka then terus pakai pelembap. BETUL TAK ? cakap jela betul..hehe..

Toner / penyegar muka sangat penting selepas kita mencuci muka
Sentiasa pastikan selepas mencuci anda memakai toner

FUNGSI TONER :
* Menutup liang-liang roma muka yang terbuka selepas kita membersihkan muka. Liang2 roma kulit muka kita akan terbuka , tapi takdela kita nampak dengan mata yang kasar , akan tetapi ia akan melarat dan membesar sampai kelihatan apabila kita tak pernah mencegahnya . So toner PENTING untuk menutup balik liang2 roma selepas mencuci.

* Menapis kotoran . Sometimes masa kita cuci muka, tak bersih sepenuhnya lagi sebab hanya memakai tangan je . Kulit kita pada mata yang kasar nampak je bersih tapi cuba korang amek kapas muka then tuang toner n sapu kat muka .( akan ade kesan hitam wlaupun sikit) tu maknenye tak bersih lagi..

* Akan rasa segar bila pakai toner

* Memastikan tekstur kulit korang licin

Tak kira la pakai jenis toner ape pun , BUT make sure ia bersesuaian dengan kulit korang
Korang akan nampak perbezaan dalam jangka kulit yang selalu pakai toner / yg jarang pakai ataupon yang tak pernah pakai toner langsung . 

* SELAMAT MENCUBA *



CARA-CARA BERSIHKAN :

Dari tulang pipi ke pipi hidung , then sapu bahagian mata dari sudut luar mata ke dalam mata . Buat pusingan ke dalam sebab masa korang mengurut muka tesktur kulit nie lembut .Kalau pakai main hentam je kulit akan cepat kedut . especially bahagian mata adalah kulit yang paling nipis n tesktur yang lembut . so hati2 ek..


No comments:

Post a Comment